Βαρβιτσιώτης: Ανάμεσα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς κρουαζιέρας στη Μεσόγειο ο ελλαδικός χώρος
Αξίζει να σημειωθεί ότι την τελευταία πενταετία το μερίδιο της Μεσογείου αυξάνεται, φθάνοντας το 21% το 2009 έναντι 15% το 2004. Ωστόσο, σημείωσε, τα πραγματικά οφέλη για την εθνική οικονομία παραμένουν χαμηλά. Αντιστοιχούν στο 4%, δηλαδή σε 600 εκατ. ευρώ ετησίως, από τα 15 δισ. ευρώ που έφθασαν τα κέρδη από την κρουαζιέρα σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Τα ελληνικά λιμάνια αποτελούν κυρίως λιμάνια διέλευσης (ports-of-call) και όχι λιμάνια εκκίνησης (home ports).
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου είπε στη συνέχεια ότι το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου έχει συνειδητά αποφασίσει να συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη χώρα μας, αντιμετωπίζοντας, τα πολύπλευρα ζητήματα που συνδέονται με τον κλάδο, αναφέρθηκε στο λιμάνι του Πειραιά τονίζοντας ότι είναι το βασικό κέντρο της κρουαζιέρας. Πρόσθεσε πως λόγω της αύξησης της κίνησης της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά (+151% την τελευταία δεκαετία 2002-2012), της ναυπήγησης νέας γενιάς κρουαζιερόπλοιων (άνω των 300 μ.), στα πλαίσια του Επενδυτικού Προγράμματος του ΟΛΠ Α.Ε. (2010 – 2015), αποφασίστηκε η επέκταση του νότιου μέρους του επιβατικού λιμένα, έργο το οποίο θα καταστήσει το λιμάνι του Πειραιά τον σημαντικότερο κόμβο κρουαζιέρας της Μεσογείου. Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ χρηματοδοτείται κατά 95% από ευρωπαϊκά διαρθρωτικά ταμεία (113,9 εκ. Ευρώ). Το έργο αυτό θα καταστήσει δε τον Πειραιά Διεθνές Κέντρο Κρουαζιέρας της Μεσογείου.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε στον κλάδο των σκαφών αναψυχής, ο οποίος, όπως είπε, δεν έχει αποφέρει μέχρι σήμερα τα προσδοκώμενα έσοδα συγκριτικά με το διεθνή ανταγωνισμό. Θεωρείται εσφαλμένα, συνέχισε, ότι αφορά μία ελίτ, μία μερίδα του κόσμου που συγκαταλέγεται στους προνομιούχους της κοινωνίας μας. Διαφωνώ κάθετα με την επικρατούσα αυτή αντίληψη, καθώς παραγνωρίζεται ότι για κάθε σκάφος στη θάλασσα δημιουργούνται θέσεις εργασίας στη στεριά, τόνισε.
Πρωταρχικός στόχος μας, είπε, είναι η δημιουργία ενός σύγχρονου και ελκυστικού θεσμικού πλαισίου, που μπορεί να μεγιστοποιήσει τα οφέλη όχι μόνο σε εργασιακό αλλά και σε οικονομικό επίπεδο. Τα έσοδα μπορεί να φτάσουν τα 3.6 δισ. ευρώ από 610 εκατ. ευρώ που είναι σήμερα.
Να σημειωθεί ότι ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου θα μεταβαίνει σήμερα στο Ισραήλ συνοδεύοντας τον Πρωθυπουργό προκειμένου να συμμετάσχει στην πρώτη συνεδρίαση του Ανώτατου Υπουργικού Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας-Ισραήλ. Την προσεχή Τετάρτη θα μεταβεί στο Λονδίνο όπου θα είναι κεντρικός ομιλητής στο δέκατο επίσημο συνέδριο για την Ελλάδα που διοργανώνει το Ελληνοβρετανικό Επιμελητήριο Εμπορίου και Βιομηχανίας, ενώ στη συνέχεια θα μεταβεί στις Βρυξέλλες όπου θα έχει συναντήσεις με αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.